6 oktober 2014

Tilia <3

Jag lovade att skriva om föreningen tilia och det ska jag görs nu.

Föreniningen tilia är en ideell förening som försöker sprida kunskap och förstående om psykisk ohälsa. Annsofie Blixt är grundare för denna förening och har kommit en bra bit samt börjar nå ut till fler och fler i Sverige. 

Tilia erbjuder mentorskap, chatt, telefonstöd, kurser, föreläsningar och pärldagar. Allt för att finnas till för ungdomar som mår dåligt i hela Sverige men också för anhöriga och utomstående som vill ha en inblick i hur det kan vara. Alla kan hjälpa till på något sätt, om man vill och känner att psykisk ohälsa är något vi borde lyfta till ytan. 

Jag själv är pärlvolontär och pärlar armband för föreningen Tilia, som i lördags när jag var i Stockholm. Jag var sjukt rädd och nervös men jag fick träffa fantastiska annso och pärla med andra fina människor. 

Allt man behöver veta finns på deras fina hemsida www.foreningentilia.se 

Va med och stöd kampen mot psykisk ohälsa samt sprida och öka kunskapen om vad det innebär . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar