7 november 2014

Saker, små små saker.

Jag har flyttat hemifrån, japp. I måndags hämtade jag ut mina nycklar till mitt alldeles egna place, idag är det fredag och hela veckan har gått åt till att bli fattig och vara på Ikea. För det är verkligen det jag har gjort denna veckan, blivit helt fattig på att handla massor med möbler och fix samt att spendera kvällar och nätter med att skruva ihop alla de där himla möblerna. Måste dock säga att de blev ganska fint tillslut i alla fall. Det ända jag har kvar att införskaffa mig är gardiner och gardinstänger .. Om jag ens vill ha gardiner.

Så nu för tiden är det i Kalmar jag hänger dagarna i enda. Jag och min lilla fluffiga vit, han är en ganska trevlig roomie trots att han vägrar sluta låta när man säger till honom sådär mitt i natten.

Dock finns det två små detaljer som jag stör mig på här, den första är att det aldrig finns parkering utanför huset utan att man måste köra runt halva stan för att hitta någonstans att ställa bilen. Sedan att det är så fruktansvärt kallt här, jag har 4 stycken element men bara 1 fungerar och då är det bara sådär ljummet. Vi får helt enkelt se om jag överlever vintern.

Vad gör jag annars då, jo jag pluggar på som vanligt. Försöker hinna med att umgås med min pålla så mycket som möjligt och sedan kämpa mot de evigt dåliga samvetet när jag inte hinner med henne så mycket som jag kanske skulle vilja. Sedan så brottas jag lite med de där hjärnskrynklorna som vanligt och försöker hitta tillfällen och människor som kan stryka till de där hjärnskrynklorna lite granna.
Jag käkar för mycket skit och hittar aldrig tiden att komma ut och springa, jag avskyr att det regnar så mycket och jag sover väl alldeles för lite nu för tiden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar