4 juni 2014

Tågstrejk.

Öresundståg har strejk som pågått i 3 dagar. Sitter inne på stationen i väntan på  nästa buss och här har folk slått läger, de ligger och sover på sina väskor för det finns inget annat de kan göra, för hem kommer de inte, jag ryser i hela kroppen för att jag tycker så himla synd om dom. Man ska inte behöva sova på sina resväskor med sina barn i ett stationshus. Men sedan förstår jag de anställda på öresundståg, för i vårat demokratiska land får man strejka, man får göra sin röst hörd, och i detta fall strejkar man för rätten till heltidsarbete. 

Jag hoppas i alla fall att vi kommer iväg på våran resa till Göteborg i helgen, att vi åker sj regional så vi kommer iväg, men vi har också den lyxen och möjligheten att kunna ta bilen om vi inte kan ta tåget! 

Jag tycker så synd om de som är fast men jag är glad att jag är beroende av buss och inte av tåg, förhoppningsvis är denna strejk slut snart så alla människor kan komma hem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar