9 juni 2014

Dampig häst.

Började dagen med att fixa lite hemma, åkte sedan in till stan för att träffa Kajsa vid 12, käkade och kollade lite affärer.

Åkte vidare mot stallet trots den hemska värmen, pysslade länge innan jag bestämde mig för att vi skulle rida till den lilla sjön och plaska lite, skrittade nästan hela vägen dit, sedan fick hon damp och sprang på stället så då travade jag lite tills hon själv gasade iväg i galopp. Hon ville inte bada med mig på ryggen så hoppade av så plaskade vi ihop en liten stund, när vi kom upp fick hon åter damp och drog i mig så jag inte fick på mig skorna igen, där bråkade vi tills skorna kom på. Skulle hoppa upp med hjälp av en stege till ett älg torn, då fick hon ryck igen och jag fick igen akta mig för att inte bli arg och vänta in att hon skulle stå still. 
När jag väl kom upp satte hon av i full galopp, försökte stoppa några gånger lev insåg att de va kört så jag gled bara med, sådär halvvägs hem blev jag arg och drog tills hon stoppade. Skrittade en liten bit men då var hon på tårna och trippade men skritta skulle hon, sedan släppte jag lite på tygeln och hon galopperade iväg igen. 100m innan vi var hemma kunde hon skritta någorlunda lugnt. Vi har lika svettiga båda två när vi kom tillbaka. 

På onsdag ska jag göra om samma runda för att hon ska förstå att hon inte kan sticka sådär, ska då vara mer förberädd och rida i badshorts och inte i uppvikta ridbyxor och sedan på bett och inte hackamore . 

Nu ska jag hem och duscha, fixa och trixa. Lägga mig tidigt då klockan ringer 6 för ska hinna fixa för champange frukosten, fixa håret, fixa lillasysters hår, sminka, kläder, packa ner allt som ska ner. Hinna ha lite panik och stressa ska jag också hinna .. 

Alltså jag fattar inte!? Jag ska ta studenten, JAG VILL JU INTE! Jag har nog inte fattat de än, jag är nog i chock tror jag, för just nu känner jag ingenting. Det kommer nog imorgon . 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar