21 juni 2014

Midsommardagen

Igår var de midsommar, vilket innebar att jag åt alldeles för mycket och alldeles för okontrollerat och det ledde till att jag inte kunde sova för att jag hade så ont i magen och ledde även till att jag idag känner mig som en Heffaklump, så idag är det hårda bud på kaloriintaget och hårda bud på motion tills jag stupar typ. 

Jag ska också motionera min badboll till ponny som börjar lägga på sig snabbt och är snart sjukligt tjock, rider långa rundor så hon får röra sig men hon äter lägger liksom på sig snabbare än jag kan motionera henne, så när jag är tillbaka från mini semestern så åker greenguarden på, det tar verkligen emot att sätta på henne den men sen när de ska ut på större bete så kommer hon explodera och då kan de vara försent, så på onsdag åker den på tills på torsdag och sedan kommer jag köra lite varannan dag eller liknande för att hon ska vänja sig innan den åker på för det stora betet. 

Hon är min bästa vän och stjälsfrände och jag vill ha henne i livet länge och då får det värka lite i mattehjärtat för att hon ska må bra av det i långa loppet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar