27 juni 2014

Dubai.

Tog en promenad med bästa vännen nu ikväll, vi pratade om allt mellan himmel och jord. Vi pratade om hennes kommande utbytes år i USA och mina år i Dubai och jämförde hur det kunde se ut för henne, lärare, system, folk och allt vad som gällde skolan i ett internationellt system. 

Vi kollade också i mina gamla yearbooks och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag saknar vad som var och vad jag hade men jag saknar inte kaoset och att behöva leva i öknen. Jag blev så kluven nu ikväll när de slog mig att jag faktiskt varit där, jag tänker aldrig på det nu för tiden, jag blandar aldrig i Dubai i mitt dagliga liv som jag gjorde när vi flyttade hem. Det jag gått 4 hela år, det slår mig fortfarande hårt i magen när tankarna och känslorna över vad som var kommer tillbaka. 

Det var ett fantastiskt äventyr men jag är så glad att jag får bo i Sverige! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar