15 juni 2014

Arg!

Läste på Facebook en som delade ett inlägg om att hans brevlåda hade blivit snodd här där jag bor, alltså hallå!? Vem väljer att sno någons brevlåda? .. 

Eller jo jag kan ju ana vad det är för ena, ungdomar som inte tänker och förstör utan att förstå konsekvenserna! Det kan vara folk i min ålder eller kanske i 14-15 års åldern men jag blir ändå så trött på att föräldrar inte uppfostrar sina barn bättre och trött på ungdomar som vägrar lyssna på vuxna som vet bättre än ha de gör! 

Herromdagen var det en annan tjej som delat en inlägg på Facebook att hennes dotters cykel blivit stulen, tjejen var kanske inte mer än 2-3 år gammal och det var alltså en barn cykel. Åh, jag låter som värsta gamla tanten men hur tänker folk när de snor en liten rosa barn cykel! Visst min cykeln vid hållplatsen blev snodd för 2 månader sedan men de var en vuxencykel och jag är 19 år, jag kan förstå vad det hadlar om.  Vad säger man till ett litet barn att deras käraste ägodel är borta!? 

Är det inte ditt, låt det för helvete vara! Lyssna och ta in de andra säger, skit inte i det för att ta konsekvenserna sen. Gör det rätta från början!! 

Mvh 
En liten tantig 19åring. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar